AKTUALNOŚCI

VOICE PHISHING CZYLI OSZUSTWO Z WYKORZYSTANIEM POŁĄCZENIA TELEFONICZNEGO

Vishhing polega na podszywaniu się pod osobę pracującą w danej instytucji, aby zdobyć zaufanie ofiary i wyłudzić od niej poufne dane, atakujący wykorzystują metody spoofingu, czyli podszywania się np. pod pracownika Banku

Zasady bezpieczeństwa dla klienta:

  • Nigdy nie podawaj przez telefon pełnego loginu do bankowości internetowej lub pełnego numeru karty.
  • Nigdy nie podawaj przez telefon hasła do bankowości internetowe lub trzy cyfrowego kodu z karty CVV;
  • Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania by poprawić dostępność usług bankowych.

Schemat działania przestępców:

  • przestępcy dzwonią do klienta banku spółdzielczego z numeru Infolinii Banku tj. 801 321 456 lub 86 215 50 00;
  • osoba dzwoniąca posiada ukraiński akcent i przedstawia się jako pracownik Banku;
  • prawdopodobnie oszust będzie znał imię i nazwisko klienta, a może nawet jego adres, który znajdzie w Internecie;
  • rozmowa będzie dotyczyła zablokowania przelewu wykonanego przez klienta lub dokonania transakcji kartą, aby pod pretekstem usprawnienia komunikacji z bankiem lub usunięcia wirusa, przekonać klienta do zainstalowania aplikacji, która przejmie kontrolę nad urządzeniem klienta;
  • osoba dzwoniąca może także próbować wyłudzić dane do logowania do bankowości internetowej lub dane odnośnie karty płatniczej;
  • podanie danych wrażliwych lub zainstalowanie ww. aplikacji może prowadzić do utraty środków z rachunku.

 Voice phishing-ulotka


Szanowni klienci,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 27.01.2022r. strona do logowania się w bankowości internetowej

https://cbp.cui.pl/ jest nieaktywna.

Adres strony przez którą należy się logować: https://ebank.bsprzeclaw.pl


Szanowni Klienci,

Usługa BLIK jest już dostępna dla wszystkich klientów indywidualnych i instytucjonalnych w aplikacji mobilnej BSGo.

BLIK to szybkie, proste i bezpiecznie transakcje w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz w punktach usługowych bez konieczności podawania jakichkolwiek danych – wystarczy w aplikacji BSGo wygenerować kod BLIK.

BLIK W APLIKACJI MOBILNEJ BSGO 

Aktywuj Blika w aplikacji BSGo już teraz i ciesz się szybkimi płatnościami gdzie chcesz!

Jak aktywować usługę?

    • Aby zacząć korzystać z usługi należy uruchomić aplikację mobilną BSGo
    • Po uruchomieniu aplikacji, pojawi się nowy klawisz: Wygeneruj kod Blik - kliknij
    • Następnie pojawi się ekran aktywacji Blika klikamy Włącz BLIK i potwierdzamy pinem
    • Po prawidłowej autentykacji wyświetlany jest ekran Ustawienia BLIK umożliwiający włączenie BLIKA
    • Akceptujemy regulamin i przesunięcie suwaka przy opcji Włącz BLIKA.
    • Potwierdzenie BLIK został włączony

Jak korzystać z BLIKA?   

Wypłacaj BLIKIEM z bankomatu

    1. Wybierz opcję wypłaty BLIK.
    2. Wybierz kwotę wypłaty.
    3. Wygeneruj kod BLIK w swojej aplikacji mobilnej i wpisz go w bankomacie.
    4. Potwierdź płatność w swoim smartfonie.

 

 Płać BLIKIEM w internecie

    1. Wybierz „Płatność BLIK”.
    2. Wygeneruj kod w swojej aplikacji mobilnej.
    3. Wpisz kod na stronie internetowej.
    4. Potwierdź płatność w swoim smartfonie

 

Płać BLIKIEM w sklepie

    1. Poinformuj sprzedawcę: płacę BLIKIEM!
    2. Wygeneruj kod BLIK w swojej aplikacji mobilnej.
    3. Wpis kod na terminalu.
    4. Potwierdź płatność w swoim smartfonie.

 


Uruchomienie usług Profil Zaufany i mojeID

Klienci naszego Banku mogą od dziś zakładać Profil zaufany oraz korzystać z usługi mojeID dającej szereg możliwości korzystania z e-usług.

UWAGA! Aby móc założyć profil zaufany, Klient banku powinien posiadać adres mailowy wprowadzony w danych osobowych!

Zakładanie profilu zaufanego

Profil zaufany możemy założyć przez stronę:
https://pz.gov.pl/pz/index
Procedura wymaga zalogowanie do bankowości internetowej,
po wybraniu z listy naszego Banku.


UWAGA! ZMIANA FUNKCJONALNOŚCI APLIKACJI DO BANKOWOŚCI MOBILNEJ BSGo!

Dostępna jest nowa wersja aplikacji BSGo, która umożliwia wygodny dostęp do konta na Twoim telefonie.

Aplikacja BSGo (dawny mToken Asseco MAA) zyskał nową gamę funkcjonalności ułatwiających wygodny dostęp do konta na Twoim telefonie:

    • obsługa płatności poprzez aplikację mobilną,
    • zarządzanie produktami w aplikacji mobilnej,
    • ergonomia w nawigacji, przyjazny interfejs,
    • wskaźnik salda przed zalogowaniem – kwotowo lub procentowo,
    • praca w kontekście klienta detalicznego i korporacyjnego,
    • mobilna autoryzacja (poprzednia funkcjonalność aplikacji mToken).

Przy pierwszym uruchomieniu na ekranie pojawi się komunikat z prośbą o wybór oczekiwanego zakresu obsługiwanego przez aplikację BSGo.

Ponadto pragniemy poinformować iż dla zleceń realizowanych przy użyciu aplikacji mobilnej zdefiniowano domyślny limit kwotowy (jednorazowej operacji oraz dzienny) w wysokości 1 000 PLN. Jeżeli w chwili obecnej posiadali Państwo limit niższy niż 1 000 PLN, wówczas system uwzględni tę niższą wartość limitu jako obowiązującą.

Aplikacja wymaga systemu iOS od wersji 9.0 oraz systemu Android od wersji 6.0.

 


Proces umorzeń subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0.

Po 29 kwietnia 2021 r. rozpoczyna się proces umarzania subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0. dla mikro, małych i średnich firm. Proces umorzeń zostanie zainicjowany indywidualnie dla każdej subwencji, w rocznicę wpłynięcia środków na rachunek firmy.

Warto pamiętać, że firmy, których działalność jest wykonywana w jednym lub więcej z 54 kodów PKD, które skorzystały z Tarczy Finansowej PFR 2.0, będą mogły po spełnieniu warunków formalnych skorzystać z 100 proc. umorzenia subwencji.

Cały proces umorzenia subwencji odbywać się będzie wyłącznie w bankowości elektronicznej firmy, gdzie przedsiębiorcy będą mogli m.in.:

    • zapoznać się z kwotą umorzenia zaproponowaną przez PFR,
    • wypełnić, podpisać i wysłać do PFR formularz z wnioskiem o umorzenie,
    • pobrać decyzję PFR oraz harmonogram spłat PFR w zakresie nieumorzonej kwoty subwencji,
    • na bieżąco śledzić postęp spłat rat nieumorzonej kwoty subwencji.

Szczegóły na temat umorzeń dostępne są w zaktualizowanym Regulaminie PFR Tarczy Finansowej PFR 1.0 obowiązującym od 28 kwietnia 2021 r.

 


Zmiana w usłudze 3D Secure i realizacji transakcji kartami w Internecie

Realizacja transakcji internetowych kartami płatniczymi odbywa się z wykorzystaniem zabezpieczeń w postaci usługi 3D Secure.

Informujemy, że od stycznia 2021 r. wchodzi w życie zmiana przepisów prawa, która wymusza modyfikację usługi 3D Secure. Obecnie funkcjonująca wersja 3D Secure zostanie dostosowana tak, aby spełniać wymogi dotyczące silnego uwierzytelniania transakcji wynikające z Dyrektywy PSD2.

Czytaj więcej

 


Zadzwoń do nas

   17 581-31-91

Infolinia czynna pon. - piąt: 8:00 - 16:00
(Koszt połączenia wg stawki operatora)